donderdag 25 september 2008

Het vertrek en aankomst in Suriname





Dinsdag was het dan zo ver. we vertrokken eindelijk naar Suriname.
Na een turbulente vlucht van 8 uur en 20 minuten landden we op Zanderij. Wat erg op viel was de warmte en de luchtvochtigheid.
We werden opgehaald van het vliegveld door Wim en een vriend. En zij brachten ons naar het huis waar we 3 maanden zullen verblijven.
Na de koffers uitgepakt te hebben en wat boodschappen te hebben gedaan zijn we uitgeput naar bed gegaan. Dit was om 21.30 plaatselijke tijd, dus 5 uur later, nederlandse tijd.

De volgende dag zijn we lekker uitgerust, zover dat kan op een dun matras waar je de lattenbodem doorheen voelt, en gaan we in het centrum wat boodschappen doen. In het centrum valt de enorme viezigheid op en het gebrek aan groen. Ook zijn de geuren die af en toe voorbij komen afwisselend lekker tot erg ranzig. Maar dat zal wel wennen, hoop ik. We zijn ook uit eten gegaan in een tentje dat zus&zo heet. Lekker divers eten voor een typisch surinaamse prijs. We waren 30 euro kwijt voor 4 personen.

Het internetcafe waar ik nu zit ligt naast een eettentje ('t vat), hier hebben we geluncht voor 12,50 (voor 4 personen).
In de supermarkten zijn de bekende merken uit Europa ook met de bekende prijzen. De plaatselijke producten zijn erg goedkoop en ook erg lekker.

De foto's: Links boven, de bovenverdieping van ons huis, met de rechterdeur: mijn kamer
Daarnaast, foto van Suriname tijdens de landing,
Daaronder: Marijke en Yvon

Het uploaden van foto's duurt erg lang, de volgende keer hoop ik meer foto's erop te kunnen zetten.

Groet en tot horens,
Carlijn

4 opmerkingen:

Els zei

Ha die Carlijn! Leuk om meteen na de chat van 1/2 uurtje geleden nu ook je blog te lezen en zien! Het ziet er inderdaad lekker ruim uit, die bovenverdieping van jullie!
Wat hebben jullie gegeten? Was het lekker? Ik verheug me er nu al op, als jij nu alles uitprobeert daar, gaan we er in januari samen naar toe. De geuren en warmte, dat herken ik wel, zal wel net zoiets zijn als in Indonesiƫ, denk ik. We kijken uit naar je volgende berichtjes, veel plezier en succes. Liefs!
Els en Carel

Unknown zei

Ziet er prima leefbaar uit op de foto, benieuwd of dat in het echt ook zo is. ;)

Kom maar op met de sterke verhalen!

Rianne zei

Heej Carlijn!
Ook hier even wat van me laten horen natuurlijk :)
Het klinkt allemaal super! En wat leuk dat jij er ook al wat foto's bij hebt staan!
Ben erg benieuwd hoe de stage straks bevalt! Maar geniet eerst nog maar even van het land, dat gaat wel lukken denk ik! Kus, Rianne

Lennard zei

Heey Zusje

Aangekomen en wel lees ik,
Leuk om te lezen, veel plezier, en leer ook nog maar iets:P
Groetjes daar,

lennard